Piękny dzień w parku East Sooke

Park East Sooke pierwszy raz odwiedziliśmy na początku lipca 2015. Wtedy spojrzeliśmy na mapę i oczywiste było, że chcemy wejść na najwyższy szczyt. Mount Maguire, 268 metrów, wysokością nie powala, ale z przyjemnością przeszliśmy się przez bujny las deszczowy. Spragnieni gór (już niedługo mieliśmy wyruszyć w Góry Skaliste) nawet nie rozważaliśmy wędrówki szlakiem wzdłuż wybrzeża (Coast Trail). Teraz wiemy, że to ten szlak jest perełką East Sooke. Kręta trasa wzdłuż skalistego wybrzeża, klify, urocze zatoki, pachnący las i te emocje, czy uda się dziś zobaczyć lwy morskie…

east sooke mapa

Z samego rana wyruszyliśmy z Aylard Farm, zaczęliśmy od odwiedzenia punktu widokowego Creyke Point.

01-IMG_3669

Rano było jeszcze chłodno, termometr w naszym VW ostrzegł nawet w trakcie jazdy, że temperatura na zewnątrz jest bliska zera. Wędrówkę zaczynaliśmy w czapkach i rękawiczkach, ale z każdą godziną zdejmowaliśmy kolejne warstwy. Na koniec zostaliśmy w T-shirtach (i długich spodniach), ale dzieciaki na plaży biegały już w samych gaciach!

02-IMG_3671

03-IMG_3673

W kierunku petroglifów…

04-IMG_3678

05-IMG_3682

No właśnie, wiecie co to petroglify? Na geografii (chyba) uczono nas, że to wyryte w skałach rysunki. Bez wątpienia kojarzą się z prehistorią, może z erą neolityczną. Takie rysunki fok, ryb i innych wodnych stworzeń można obejrzeć w parku East Sooke. Chcieliśmy dowiedzieć się, ile mają lat, jednak podawany przedział czasowy jest dość szeroki: powstały mianowicie między 200 a 3000 lat temu.

06-IMG_3683

Paweł prezentuje jeden z najlepiej zachowanych petroglifów. Niestety, nie są one wieczne. Wiatr i częste obmywanie słoną morską wodą nie najlepiej im służą i geolodzy obawiają się, że niebawem będą trudne do wypatrzenia.

08-IMG_3687

07-IMG_3684

09-IMG_3694

11-IMG_3706

Wszyscy pewnie wiecie, że lubimy jeść. A w pięknych okolicznościach przyrody jeść kochamy! Wszystko wtedy smakuje jeszcze lepiej. Tak też było dzisiaj.

12-IMG_3725

Dobroci z Polski zostały spałaszowane w godnych warunkach:

13-IMG_3730

W okolicy punktu widokowego Beechey Head:

15-IMG_3757

14-IMG_3753

16-IMG_3759

Plaże w tym parku są raczej kamieniste, ale nadawałyby się na szybkiego nura dla ochłody w lato.

20-IMG_3779

17-IMG_3771

18-IMG_3772

Bardzo chcieliśmy zobaczyć dziś lwy morskie, które podobno chętnie odwiedzają tę okolicę. Niestety – nie dziś. Dziś mogliśmy pooglądać ptaki: (kto rozpozna jakie?)…

10-IMG_3701

…oraz koalę:

19-IMG_3774

Skoro już jesteśmy w temacie obserwacji przyrody, zachwycimy się jeszcze młodymi listkami:

22-IMG_3781

I żonkilami, które co prawda kwitną w okolicy już od połowy lutego, ale wciąż cieszą:

23-IMG_3785

Taki widok zaskoczył nas, gdy już wracaliśmy do auta. Pełny, zapchany parking. Rano, jak przyjechaliśmy było zaledwie kilka samochodów!

21-IMG_3780

Cieszymy się ze słońca, uwielbiamy dni takie jak ten! Prognoza pogody tylko zachęca do knucia planów na kolejne wypady:

weather forecast

W międzyczasie udajemy się do kuchni. Czas zacząć szykować zawartość tegorocznego świątecznego koszyczka. Życzymy wszystkim pięknych, słonecznych, pełnych małych radości Świąt!

2 myśli na temat “Piękny dzień w parku East Sooke”

1. Trasa jest super. Mam ochotę na jeszcze jeden raz – najlepiej na dwa auta, tak by móc zostawić drugie na drugim końcu trasy i przejść cały szlak aż do Pike Road.
      Kije akurat z Polski, załapały się w limicie bagażu. Ale tylko jedna para (czyli albo masz aparat albo kije 😛 )