Miesięczne archiwum: Grudzień 2014

Warsztaty: trening siłowy w pływaniu, edycja trzecia

Zapraszam na warsztaty poświęcone treningowi siłowemu w pływaniu. Podczas warsztatów chcemy zaprezentować i nauczyć przede wszystkim praktycznego podejścia do tego tematu.

Tematy poruszane podczas warsztatów:

Zapobieganie kontuzjom – idea prehabilitacji, kontuzje typowe w pływaniu, budowanie ciała odpornego na kontuzje, wyrównywanie zaburzeń mięśniowych, najskuteczniejsze praktyki;

Rozwijanie wszechstronności – reedukacja ruchowa, poszerzanie repertuaru ruchowego, tworzenie solidnych podstaw dla treningu siłowego, rozwój w wielu płaszczyznach,

Mobilność – trening nastawiony na rozwijanie aktywnej gibkości, mającej zastosowanie w sporcie (w odróżnieniu od praktyk kształtowania wyłącznie pasywnego zakresu ruchu);

Tworzenie programu treningu siłowego – zasady tworzenia logicznego i spójnego programu przydatnego w pływaniu, dobór ćwiczeń i parametrów, izolacja i integracja;

Warsztaty będę prowadził razem z Piotrkiem Safrończykiem, świetnym pływakiem, vice-mistrzem polski seniorów. Piotrek studiował i pływał przez parę lat w Stanach, gdzie miał okazję podpatrzeć sporo pływackich patentów. Teraz często trenujemy razem i ścigamy się w rozwijaniu lądowych umiejętności.

Data, czas i cena

Warsztaty trwają dwa dni i odbędą się 17-18 stycznia 2015 r. na sali Crossfit MGW.

Sobota 17.01.2015 – 16:00 – 20:00 (ok. 20 min. przerwa w środku)
Niedziela 18.01.2015 – 15:00 – 19:00 (ok. 20 min. przerwa w środku)

Warsztaty kosztują 300 zł. Rezerwacja miejsc mailowo na adres: kontakt@paulpipers.pl, temat: Warsztaty: trening siłowy w pływaniu 

Inne

Na miejscu zapewniamy sprzęt potrzebny do ćwiczeń. Oprócz wygodnego stroju sportowego, warto wziąć min. 1,5 l picia oraz lekkie jedzenie (przekąski). Sugerujemy też wziąć zeszyt i długopis.

Warsztaty: trening siłowy w pływaniu, edycja druga [fot. Joanna Skutkiewicz]

Warsztaty: trening siłowy w pływaniu, edycja druga [fot. Joanna Skutkiewicz]

Napisane przez: Paweł Rurak

Migawki z warsztatów: trening siłowy w pływaniu, edycja druga

W ubiegły weekend mieliśmy z Piotrkiem Safrończykiem przyjemność prowadzić już drugą edycję warsztatów poświęconych treningowi siłowemu w pływaniu. Mamy chyba wielkie szczęście do ludzi, bo w drugiej edycji znowu trafiliśmy na pozytywną, pracowitą i mocno zaangażowaną grupę. Dzięki! Taka praca to prawdziwa radość.

Poniżej krótki film – migawka z warsztatów (fot. Joanna Skutkiewicz)…

…oraz mini-galeria (fot. Joanna Skutkiewicz).

Napisane przez: Paweł Rurak

PS Znamy już termin trzeciej edycji warsztatów. Zainteresowanych odsyłam do strony: http://paulpipers.pl/blog/2014/12/warsztaty-trening-silowy-w-plywaniu-edycja-trzecia/

Zobacz też:
Warsztaty: trening siłowy w pływaniu: edycja druga
Jak było na warsztatach? Trening siłowy w pływaniu, edycja I

Tyler Clary – analiza wideo

Nie ma jednej, właściwej dla wszystkich techniki pływania. Mimo, że ostatecznie jest ona dostosowana do indywidualnych predyspozycji, to warto uczyć się i podglądać najlepszych – tym bardziej, że technologia dzisiaj nam to umożliwia. Po poprzednim wpisie z techniką Radka Kawęckiego, pooglądajmy jak pływa Amerykanin Tyler Clary – m. in. mistrz olimpijski z Londynu (2012 r.) na 200 m stylem grzbietowym i vice-mistrz świata na 400 m stylem zmiennym z Rzymu (2009 r.).

Analiza o tyle ciekawsza, bo wzbogacona o „amerykańskie bajery”. Oprócz samych ujęć spod wody dodano wykres prędkości pływania względem czasu. Wreszcie jest okazja zobaczyć jak „suche” wykresy prędkości z książek o pływaniu pasują do prawdziwego, „namacalnego” pływania.

Grzbiet

Kraul

Nogi pod wodą

Więcej filmów razem ze wskazówkami Tylera Clary można zobaczyć na jego stronie internetowej.

Tyler Clary (pierwszy od lewej).

Tyler Clary (pierwszy od lewej) [fot. Muse, https://flic.kr/p/6G95eX]

Napisane przez: Paweł Rurak

Zobacz też:
Radek Kawęcki – analiza wideo
Jak poprawić rotację barków w pływaniu?