Miesięczne archiwum: Listopad 2014

Jak było na warsztatach? Trening siłowy w pływaniu: edycja I

W ubiegły weekend (22-23.11.2014) odbyła się pierwsza edycja warsztatów poświęconych treningowi siłowemu w pływaniu. Mógłbym się rozpisywać długo, ale myślę, że najlepiej atmosferę warsztatów oddadzą te krótkie słowa: wspaniali ludzie i odrobina ciężkiej pracy. Do zobaczenia wkrótce na basenach i siłowniach! Dziękujemy też Crossfit MGW za udostępnienie świetnej sali do ćwiczeń!

warsztaty trening siłowy w pływaniu

Warsztaty: trening siłowy w pływaniu – wesoła ekipa edycji pierwszej. [fot. Przemysław Ciężkowski]

Są jeszcze ostatnie miejsca w drugiej edycji warsztatów. Zainteresowanych przekierowuję do programu i kwestii organizacyjnych.

Parę zdjęć z warsztatów poniżej (fot. Przemysław Ciężkowski)

Napisane przez: Paweł Rurak

Zobacz też:
Warsztaty: trening siłowy w pływaniu: edycja druga
Zapomniane rekordy: skok do wody na odległość

Polski kawalerzysta, Napoleon, pływanie i obrona Genui

Przenieśmy się na chwilę w odległe czasy wojen napoleońskich. Jest wiosna roku 1800. Trwa właśnie obrona Genui – miasta kluczowego dla powodzenia całej kampanii wojennej Napoleona w Europie. Sytuacja francuskich obrońców jest bardzo ciężka – kończą się zapasy jedzenia, od strony lądu dojście do miasta trzymają Austriacy, od strony morza natomiast port szczelnie blokują Anglicy.  Jedyna szansa na obronę miasta to natychmiastowa odsiecz wojsk Napoleona. Problem jednak w tym, że Konsul o trudnym położeniu miasta nie ma pojęcia, więc ktoś musi się prześlizgnąć i dotrzeć z wiadomością poza linie wroga.

Na ochotnika zgłasza się Polak – adiutant Frączewski (w źródłach pisany Franceschi), który decyduje się minąć angielskie okręty pod osłoną nocy. Korzystając z małej rybackiej łódki, razem z jeszcze trzema wioślarzami próbują przecisnąć się przed 3 linie (!) angielskich okrętów.  Próby przeciśnięcia się przez blokadę nie udały się nawet sprzymierzonym z Francuzami śródziemnomorskim piratom, którzy wprawdzie zrezygnowali z planu, ale dopiero po poniesieniu wielkich strat własnych.

fraczewski

Frączewski. [fot. Domena publiczna]

Czytaj dalej

Warsztaty: trening siłowy w pływaniu, edycja druga

Zapraszam na warsztaty poświęcone treningowi siłowemu w pływaniu. Podczas warsztatów chcemy zaprezentować i nauczyć przede wszystkim praktycznego podejścia do tego tematu.

Tematy poruszane podczas warsztatów:

Zapobieganie kontuzjom – idea prehabilitacji, kontuzje typowe w pływaniu, budowanie ciała odpornego na kontuzje, wyrównywanie zaburzeń mięśniowych, najskuteczniejsze praktyki;

Rozwijanie wszechstronności – reedukacja ruchowa, poszerzanie repertuaru ruchowego, tworzenie solidnych podstaw dla treningu siłowego, rozwój w wielu płaszczyznach,

Mobilność – trening nastawiony na rozwijanie aktywnej gibkości, mającej zastosowanie w sporcie (w odróżnieniu od praktyk kształtowania wyłącznie pasywnego zakresu ruchu);

Tworzenie programu treningu siłowego – zasady tworzenia logicznego i spójnego programu przydatnego w pływaniu, dobór ćwiczeń i parametrów, izolacja i integracja;

Warsztaty będę prowadził razem z Piotrkiem Safrończykiem, świetnym pływakiem, vice-mistrzem polski seniorów. Piotrek studiował i pływał przez parę lat w Stanach, gdzie miał okazję podpatrzeć sporo pływackich patentów. Teraz często trenujemy razem i ścigamy się w rozwijaniu lądowych umiejętności.

Data, czas i cena

Warsztaty trwają dwa dni i odbędą się 13-14 grudnia 2014 r. na sali Crossfit MGW.

Sobota 13.12.2014 – 16:00 – 20:00 (ok. 20 min. przerwa w środku)
Niedziela 14.12.2014 – 15:00 – 19:00 (ok. 20 min. przerwa w środku)

Warsztaty kosztują 300 zł. Rezerwacja miejsc mailowo na adres: kontakt@paulpipers.pl, temat: Warsztaty: trening siłowy w pływaniu 

Inne

Na miejscu zapewniamy sprzęt potrzebny do ćwiczeń. Oprócz wygodnego stroju sportowego, warto wziąć min. 1,5 l picia oraz lekkie jedzenie (przekąski). Sugerujemy też wziąć zeszyt i długopis.

paulpiper

Napisane przez: Paweł Rurak

Nasi na I Nocnym Maratonie Pływackim „Feel the Water”

W ubiegłą sobotę wzięliśmy udział w I Nocnym Maratonie Pływackim „Feel the Water” organizowanym przez Kuźnię Triathlonu i G-8 Bielany. Sztafety złożone z pięciu osób miały pokonać dystans 20 x 50 m. Był to nasz basenowy debiut, więc tym tym bardziej cieszą życiówki osiągnięte przez każdego z drużyny. Udało się też zgarnąć nagrodę za wynik najbliższy 15 min. Choć trema przed zawodami była duża, przeczuwamy, że w następnych zawodach będzie nas więcej!

Paul Piper's Swimming Team tuż przed startem.

Paul Piper’s Swimming Team tuż przed startem.

Kilka zdjęć z naszym udziałem poniżej (wszystkie fot. Dorota Fabiszewska)

Napisane przez: Paweł Rurak

Zobacz też:
Przepłynąć Kanał la Manche
Zapomniane rekordy: skok do wody na odległość

Radek Kawęcki – analiza wideo

Kto chciał zobaczyć jak pływa Radek Kawęcki musiał do tej pory albo wybrać się na zawody z jego udziałem albo czekać na transmisję Mistrzostw Europy albo Świata w telewizji. Teraz można napatrzeć się do woli oglądając analizę wideo zrobioną przez Swimstudio.

Cztery style, z czterech różnych perspektyw. Szczególnie miło ogląda się pracę nóg do delfina pod wodą – naprawdę silne kopnięcia i elastyczną pracę kręgosłupa w całym zakresie ruchu. W końcu to jedne z najszybszych „podwodnych” nóg na świecie.

Jeśli chcecie wiedzieć na bieżąco co dzieje się u „Kawy”, nie zapomnijcie zajrzeć na jego profil na facebooku.

Napisane przez: Paweł Rurak

PS. Zupełnie poza tematem techniki pływania. Zobaczcie jakie podpowiedzi wyskakują w google wpisując hasło „radoslaw kawecki”. Na zainteresowanie płci przeciwnej Radek chyba narzekać nie musi. 😉

Radek Kawęcki

Zobacz też:
Jak poprawić rotację barków w pływaniu?
Rozciąganie jest do bani!

Artykuł w listopadowym „Bieganiu” i dodatki

W listopadowym wydaniu magazynu „Bieganie” ukazał się mój artykuł pt. „Asymetria”. W tekście kilka pomysłów na wzmocnienie nóg u biegaczy w formie ćwiczeń asymetrycznych. O co właściwie chodzi? Zainteresowanych zapraszam do kiosków.

W związku z tym, że poruszany temat jest dość obszerny, nie udało się zmieścić z całą treścią oraz zdjęciami w wersji papierowej. Uzupełnienie dostępne jest do poczytania na stronie „Biegania”.

http://www.magazynbieganie.pl/cwiczenia-asymetryczne-wzmacnianie-stabilizacja/

Bieganie-listopad-20141

 

Napisane przez: Paweł Rurak

Zobacz też:
Jak poprawić rotację barków w pływaniu?
Rozciąganie jest do bani!