Miesięczne archiwum: Październik 2013

Keep it simple!

Technika pływania to skomplikowana sprawa. Ilość niuansów, które trzeba dopracować, żeby pływać szybko przytłacza nie tylko początkującego amatora. Liczba drobnych elementów technicznych daje trenerom i entuzjastom pływania w zasadzie nieograniczony materiał do dyskusji i analizowania. Ktoś powie: nie da się tego ogarnąć! Otóż nieprawda. Technika pływania nie jest sztuką dla sztuki i powinna służyć określonemu celowi…

Wszystko powinno się konstruować w sposób możliwie najprostszy, ale nie nadmiernie uproszczony. / A. Einstein

…a celem tym jest po prostu pływać szybciej. Brzmi to banalnie, ale jak często skupiamy się na mało istotnych drobiazgach, podczas gdy prawdziwe dziury do załatania w technice zostają zapomniane? Prawdziwie efektywna technika pływania jest aż do bólu prosta i tak samo prosty, pozbawiony zbędnych fajerwerków powinien być jej trening.

Technika pływania

Od jednej ściany do drugiej, w jak najkrótszej linii. Czy istnieje coś prostszego? [http://www.flickr.com/photos/airmanmagazine/7113471665/]

Czytaj dalej

Artykuł w październikowym „Bieganiu”

W październikowym numerze Magazynu „Bieganie”, w dziale triathlonowym, ukazał się mój artykuł dotyczący treningu siłowego w triathlonie („Siła”). Kto „Biegania” jeszcze nie kupił, zapraszam do kiosków i lektury!

Dodatkiem (i uzupełnieniem) do wspomnianego artykułu jest tekst na stronie Magazynu „Bieganie” („Przysiad prawdy”), omawiający jak za pomocą prostego przysiadu, skutecznie ocenić zaburzenia w równowadze mięśniowej. Stąd już tylko krok do bardziej harmonijnego i wydajniejszego treningu. Miłego czytania!

okladka-Bieganie-pazdziernik-2013

Napisane przez: Paweł Rurak

Zobacz też:
Równowaga strukturalna
Trening lądowy w pływaniu

Przetrenowanie

Apetyt na medale i ciągle rosnący poziom dyscyplin sportowych sprawia, że zawodnicy starają się  przesuwać coraz dalej granice swoich możliwości. Obecnie każda osoba związana ze sportem raczej ma świadomość, że aby osiągnąć sukces, konieczne jest poruszanie się po cienkiej linii pomiędzy kontrolowanym zmęczeniem, a chronicznym przemęczeniem.
Podejście to, mimo że przyczynia się do poprawy wyników najwybitniejszych jednostek oraz średnich wyników całej populacji zawodników, jest jednocześnie przyczyną jednego z najbardziej niszczących schorzeń jakie mogą przytrafić się sportowcom – przetrenowania.

Przetrenowanie

[http://www.flickr.com/photos/pixelflake/4820306069]

Czytaj dalej